سئو (seo) چیست؟ در این مقاله از ارناهاست اطلاعات کاملی در مورد سئو یاد بگیرید.

سئو (seo) چیست؟

سئو(seo) مخفف (search engine optimization) بهینه سازی موتور جستجو است ، سئو فرآیند بهینه سازی وب سایت و صفحات وب برای دریافت ترافیک ارگانیک رایگان از موتورهای جستجو مانند گوگل است.

تصور کنید گوگل یک سیستم پرونده در یک کتابخانه است ، کتابخانه چندین میلیارد کتاب دارد با چندین تیلیارد صفحه میباشد ، مثلاً میخواهید چیزی در مورد طراحی وبسایت پیدا کنید و آن را در گوگل جستجو میکنید ، سپس گوگل در میان این کتاب ها خواهد گشت و صفحه هایی که این کلمه کلیدی یا کلمات تقریباً مرتبط را دارند بیرون خواهد کشید .

اما همانطور که میدانید نتایج جستجو به صورت تصادفی نشان داده نمیشود ، ابتدا گوگل سعی میکند مرتبط ترین نتیجه را برای شما نشان دهدکه عمدتاً نیازی نیست به صفحه دوم نتایج جستجو برویم،هیچ کس نمیداند این الگوریتم ها دقیقاً چگونه کار میکند یا دقیقاً چه عواملی را برای رتبه دادن به یک صفحه در نظر میگیرد .

عوامل رایج رتبه بندی گوگل را میشناسیم بنابراین قادر هستیم بهینه سازی هایی را انجام دهیم ، بنابراین کار شما دو قسمت است:

مراحل لازم برای انجام سئو و بهینه سازی سایت

  1. درک موضوع یک صفحه را برای موتور جستجو آسان سازیم و محتوایی تولید کنیم که با هدف جستجوی کاربر مطابقت داشته باشد
  2. باید به گوگل و سایر موتورهای جستجو نشان دهیم که صفحه شایسته رتبه گرفتن است .

اهداف سئو (seo) چیست؟

  • افزایش بازدید و ترافیک وب سایت
  • برندینگ (برندسازی)
  • افزایش فروش
  • افزایش و بهبود رتبه سایت

الگوریتم های گوگل شامل چه مواردی میشود؟

  • سئو تکنیکال (Technical)
  • سئو داخلی(On_page_seo)
  • سئو خارجی (Off_page_seo)
  • سرچ کنسول (search console)

برای اینکه شما بتوانید جزو شماره یک در صفحه اول نتایج گوگل باشید باید سه مرحله را به صورت هدفمند و کاملاً حرفه ای انجام دهید

مراحل مورد نیاز برای انجام سئو

  1. technical seo
  2. on-page-seo
  3. off-page-seo

سئو تکنیکال یا سئو فنی چیست؟

سئو تکنیکال یا سئو فنی (Technical SEO) یکی از زیر مجموعه های سئو است و عناصر پشت صحنه ای مرتبط میشود که در افزایش بازدید طبیعی (ارگانیک) وب سایت شما نقش دارند . از این عناصر میتوان به معماری سایت ،بهینه سازی برای موبایل و سرعت بارگذاری صفحه اشاره کرد . ممکن است به این جنبه از سئو توجه بسیار زیادی نشود اما باید بدانید که سئو تکنیکال بسیار مهم است .

سئو تکنیکال یا فنی به بهینه سازی جنبه های فنی وب سایت برای بهبود رتبه در موتورهای جستجو گفته میشود . بهبود سرعت وب سایت ،ساختار وب سایت برای خزش و قابل درک کردن آن برای موتورهای جستجو از بخش های اصلی و بسیار مهم سئو فنی است. میتوان گفت که سئو فنی بخشی از سئو داخلی است ، چرا که برای بهبود عناصری درون صفحه وب سایت به منظور دریافت رتبه های بهتر در موتورهای جستجو به کار گرفته میشود.

اولین گام برای بهبود سئو تکنیکال این است که بفهمید در چه وضعیتی قرار دارید برای این کار باید عملکرد وب سایت را به خوبی بررسی کنید دومین گام برای بهبود سئو فنی ،برنامه ریزی برای رفع مشکلاتی است.

بسیاری از متخصصان بهینه سازی سئو را به سه گروه تقسیم میکنند . به طور کلی ، سئو داخلی به محتوای صفحات ، سئو خارجی به اعتبار و محبوبیت صفحات شما از نظر وب سایت های دیگر و سئو تکنیکال یا فنی به عناصری مانند ساختار وب سایت و سرعت بارگذاری صفحات مرتبط میشود.

سئو داخلی (on page seo)

سئو داخلی یا (on page seo) به محتوای صفحه های وب ارتباط دارد . این محتوا به موتورهای جستجو و خوانندگان میگوید که در صفحه شما به چه موضوعی اشاره شده است .

از عناصر مورد توجه در سئو داخلی میتوان به متن جایگزین تصاویر (Image alt Text) ،میزان استفاده از کلمات کلیدی ، توضیحات متا (Meta Description) ، تگ های H1 ،انتخاب URL و لینک های داخلی اشاره کرد . باید به تمام تکنیک های سئو داخلی توجه زیادی داشته باشید ، چرا که عناصر آن در شکل ظاهری وب سایت شما دیده میشود.

سئو خارجی (off page seo)

سئو خارجی یا (off-page-seo) به موتورهای جستجو میگوید که وب سایت شما براساس رای وب سایت های دیگر (بک لینک ها) چقدر محبوب ، معتبر و مفید است.

سئو تکنیکال بسیار پیچیده است و میتوان برای سادگی کار با آن به بخش های کوچک تر تقسیم کرد .

میتوانیم تمام سئو تکنیکال را به پنج قسمت تقسیم کرد :

  • قابلیت خزش یا کراول شدن(crowlability)
  • قابلیت نمایه گذاری یا ایندکس شدن (Indexability)
  • در دسترس بودن (Accessibility)
  • قابلیت رتبه بندی (Rankability)
  • قابلیت کلیک شدن (clickability)

چک لیست قابلیت خزش یا کراول شدن در سئو تکنیکال

«قابلیت خزش یا کراول شدن» (Crawlability) از اصول استراتژی سئو تکنیکال است. ربات‌های موتورهای جستجو صفحات شما را کراول می‌کنند تا درباره محتوای وب‌سایت، اطلاعات کسب کنند. اگر هر مانعی باعث توقف و بلاک شدن خزش توسط بات‌ها شود، ربات‌ها نمی‌توانند اطلاعات صفحات شما را «ایندکس یا نمایه‌گذاری» (Index) کنند یا به آن‌ها رتبه بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پکیج ویژه هاست مخصوصا وبسایت های وردپرسی
اگر طراح وب سایت هستید و با وردپرس سایت خود را پیدا سازی می کنید، حتما هاست خود را از ارناهاست تهیه کنید.
تعداد فروش پکیج محدود و تا اول اسفندماه تمدید شد
  • پلاگین کش وردپرس
  • پلاگین بک آپ آیکلود
  • پلاگین سئو
  • لایسنس المنتور
  • دامنه اختصاصی
  • SSL رایگان
  • یک شماره تلفن مجاری در اروپا
تیم حرفه ای و با تجربه ما شما را در پیاده سازی وبسایت وردپرس با ارائه پشتیبانی رایگان همراهی می کند
طراحی سایت,هزینه طراحی,طراحی صفحات اینترنتی,طراحی آپلودسنتر,طراحی وردپرس,بهینه سازی,سئو,بهینه سازی,کدنویسی,کد نویسی و بهینه سازی هاست خارج,هاست ویندوز خارج, هاست ویندوز اتریش, هاست اتریش, فروش هاست ویندوزی, فروش هاست ویندوزی خارج ,هاست پرسرعت ssd,هاست پرسرعت,هاست پرسرعت لینوکس,هاست ایران,هاست وردپرس,هاست دانلود,هاست آپلودسنتر,هاست جوملا,هاست کلیجا,هاست سایت,هاست وبسایت,سرور ایران,دیتاسنتر,سرور پرسرعت,سرور بدون هنگی,سرور با آپتایم بالا,خرید هاست,خرید سرور,ثبت دامنه,جستجوی دامنه,دامنه ای ار,ثبت دامنه ای ار,انواع دامنه,وردپرس,آموزش هاست,آموزش سرور,آموزش خرید,آموزش دایرکت ادمین,خدمات میزبانی وب,بهینه سازی سایت,بهینه سازی,کدنویسی,طراحی سایت,طراحی سایت آپلودسنتر,طراحی آپلودسنتر,طراحی سایت دانلود,انواع هاست دانلود,هاست لینوکس,لینوکس,آی آر,طراحی قالب,طراحی,سئو,سئو سایت,کدنویسی مجدد سایت