ارتقاء هاست اشتراکی به سرور مجازی

در این مقاله میخواهیم در مورد ارتقاء هاست اشتراکی به سرور مجازی صحبت کنیم

در اکثر موارد، اغلب مدیران وبسایت ها برای شروع فعالیت خود در عرصه اینترنت از هاست اشتراکی استفاده میکنند. اما بعد از گذشت مدت زمان معین و افزایش مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت، جهت عدم کمبود منابع به ناچار مجبور به استفاده از سرور مجازی میشوند.

مسلما بارها با کلمه سرور مجازی برخورد کرده اید. آیا تا به حال به این مورد که سرور مجازی چیست و چه زمانی باید از هاست اشتراکی به سرور مجازی مهاجرت کنیم فکر کرده اید؟ در این مقاله دلایل مهم ارتقاء هاست اشتراکی به سرور مجازی را بیان خواهیم کرد.

ارتقاء هاست اشتراکی به سرور مجازی

بررسی هاست اشتراکی

هاست اشتراکی پراستفاده ترین و رایج ترین نوع از سرویس‌های میزبانی وب است که در آن یک سرور با چند سرور دیگر به اشتراک گذاشته می‌شود. در این نوع سرویس ها معمولا دسترسی کامل به فرد داده نمیشود.

از آنجایی که در این نوع سرویس منابع اعم از فضای هارد دیسک، CPU و RAM بین کاربران تقسیم میشود دارای محدودیت هایی میباشد. در مقابل این محدودیت ها مزایایی اعم از هزینه مقرون به صرفه از نکات مثبت آن محسوب میشود.

همانطور که گفتیم این سرویس ها بصورت اشتراکی میباشند لذا مشکلاتی اعم از باگ های امنیتی، کاهش سرعت و تمام شدن پهنای باند وجود دارد.

بررسی سرور مجازی

در سرور مجازی، برخلاف هاست اشتراکی از یک سرور واحد و جداگانه استفاده می‌شود. این سرور با به‌کار گیری فناوری مجازی سازی به سرورهای مختلف تقسیم می‌شود و شما به عنوان یک کاربر هرگز متوجه نخواهید شد که کاربران دیگری هم در این سرور وجود دارند. درنتیجه از نظر ایمنی بسیار بهتر از هاست اشتراکی عمل می‌کند. این سرویس معمولا مناسب وبسایت های با بازدید نسبتاً بالا کارایی زیادی دارد.

دلایل مهاجرت از هاست اشتراکی به سرور مجازی

تا به اینجای کار دلایلی، منجمله امنیت بالای سرور مجازی را بیان کردیم که باعث ترغیب مدیران سایت به مهاجرت از هاست اشتراکی به سرور مجازی میشود. اما در ادامه به دلایل مهم برتری سرور مجازی به هاست اشتراکی اشاره میکنیم.

1. سرعت و بازدهی بالا

در سرور مجازی بدلیل اینکه میتوانید از تعداد دامنه کمتر میزبانی کنید و همچنین منابع سرور با افراد دیگر به اشتراک گذاشته نمیشود. درنتیجه به‌طور قابل توجهی عملکرد و سرعت بهتری دریافت می‌کنید. با مهاجرت از هاست اشتراکی به سرور مجازی میتوانید منابع زیادی را در اختیار داشته باشید که باعث افزایش ترافیک سایت شما میشود.

این امر به نوبه خود باعث افزایش سرعت بارگزاری سایت شده و رضایت مخاطبان و بازدیدکنندگان سایت را درپی دارد. درصورتی که سایت بر روی یک سرور مناسب با کانفیگ خوب بارگزاری شود معمولا افزایش سرعت 200 درصدی را تجربه میکند.

2. امنیت بالا و مناسب

برخلاف هاست اشتراکی، در سرور مجازی شما هیچ منبعی را با سایر کاربران به اشتراک نمی‌گذارید. درصورتی که سرور موردنظر به خوبی پیکربندی شده باشد امنیتی بسیار بالایی را فراهم خواهد کرد. از این طریق، احتمال دسترسی سایر افراد به منابع و داده های شما بسیار کم میباشد مگر درصورتی که شما خودتان اجازه اینکار را داده باشید.

3. خوددرمانی (self-healing) سرور مجازی

از دیگر دلایل مهاجرت از هاست اشتراکی به سرور مجازی می‌توان به محیط خود درمان آن اشاره کرد. این ویژگی مهیج بدین معناست که دیگر نیاز نیست برای رفع مشکلات پیکربندی بصورت دستی اقدام کنید. در صورت برخورد سرور با مشکل یک خطای خودکار ایجاد میشود که باعث میشود در یک فرایند خودکار مشکل مربوطه رفع شود.

4. دسترسی کامل به منابع در سرور مجازی

یکی دیگر از ویژگی های مثبت سرور مجازی نسبت به هاست اشتراکی دسترسی کامل به منابع سرور میباشد. به همین دلیل براحتی میتوان در وبسایت خود تغییرات دلخواه را اعمال کنید. در هاست اشتراکی بدلیل اینکه هرگونه تغییر در پیکربندی باعث اعمال تغییرات در کلیه وبسایت ها میشود محدودیت هایی را مشاهده میکنیم.

5. کارایی و کاربرد بالای سرور مجازی

تمام سرور ها بر روی یکی سیستم عامل اجرا میشوند. شما در سرور مجازی قادر به انتخاب سیستم عامل دلخواه خود میباشد که این مورد در هاست اشتراکی قابل انجام نمیباشد.

نتیجه گیری و کلام آخر

همانطور که ملاحضه کردید دلایلی بسیای وجود دارد که باعث برتری سرور مجازی نسبت به هاست اشتراکی میشود. نتیجه ای که از این مقاله میگیرم این میباشد که هاست لینوکسی برای وبسایت های نوپا که تازه وارد عرصه اینترنت شده اند مناسب میباشد و هرچه وبسایت شما بزرگتر شد باید مهاجرت از هاست اشتراکی به سرور مجازی را اولویت قرار دهیم.

بعد از تهیه سرور مورد نظر، در ابتداء کار جهت انتقال سایت خود از هاست اشتراکی به سرور مجازی نسخه پشتیبان از وبسایت خود تهیه کنید و درصورت داشتن دانش کافی در این زمینه شروع به انتقال سایت خود کنید، درغیر این صورت از شرکت میزبان خود تقاضا کنید که وبسایت شما را منتقل کند.

شما را دعوت به مشاهده صفحه “هاست ویندوز” میکنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پکیج ویژه هاست مخصوصا وبسایت های وردپرسی
اگر طراح وب سایت هستید و با وردپرس سایت خود را پیدا سازی می کنید، حتما هاست خود را از ارناهاست تهیه کنید.
تعداد فروش پکیج محدود و تا اول اسفندماه تمدید شد
  • پلاگین کش وردپرس
  • پلاگین بک آپ آیکلود
  • پلاگین سئو
  • لایسنس المنتور
  • دامنه اختصاصی
  • SSL رایگان
  • یک شماره تلفن مجاری در اروپا
تیم حرفه ای و با تجربه ما شما را در پیاده سازی وبسایت وردپرس با ارائه پشتیبانی رایگان همراهی می کند
طراحی سایت,هزینه طراحی,طراحی صفحات اینترنتی,طراحی آپلودسنتر,طراحی وردپرس,بهینه سازی,سئو,بهینه سازی,کدنویسی,کد نویسی و بهینه سازی هاست خارج,هاست ویندوز خارج, هاست ویندوز اتریش, هاست اتریش, فروش هاست ویندوزی, فروش هاست ویندوزی خارج ,هاست پرسرعت ssd,هاست پرسرعت,هاست پرسرعت لینوکس,هاست ایران,هاست وردپرس,هاست دانلود,هاست آپلودسنتر,هاست جوملا,هاست کلیجا,هاست سایت,هاست وبسایت,سرور ایران,دیتاسنتر,سرور پرسرعت,سرور بدون هنگی,سرور با آپتایم بالا,خرید هاست,خرید سرور,ثبت دامنه,جستجوی دامنه,دامنه ای ار,ثبت دامنه ای ار,انواع دامنه,وردپرس,آموزش هاست,آموزش سرور,آموزش خرید,آموزش دایرکت ادمین,خدمات میزبانی وب,بهینه سازی سایت,بهینه سازی,کدنویسی,طراحی سایت,طراحی سایت آپلودسنتر,طراحی آپلودسنتر,طراحی سایت دانلود,انواع هاست دانلود,هاست لینوکس,لینوکس,آی آر,طراحی قالب,طراحی,سئو,سئو سایت,کدنویسی مجدد سایت