در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل هاست لینوکس بپردازیم و شرح دهیم که یک هاست لینوکسی چه ویژگی هایی دارد.

هاست لینوکس

هاست لینوکس چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ این سوالی هست که ممکن است در ذهن بسیاری از افرادی که بدنبال فعالیت اینترنتی، راه اندازی فروشگاه و … هستند باشد.

به هاست هایی که بر روی یک سرور لینوکسی ایجاد میشود هاست لینوکسی گفته میشود. این سیستم عامل بدلیل متن باز بودن آن محبوبیت بسیار زیادی را در بین علاقه مندان فعالیت های اینترنتی دارد. از آنجایی که اعمال هرگونه تغییرات در هسته سیستم عامل لینوکسی مقدور میباشد لذا استفاده از سیستم عامل آمار بسیار بالایی دارد.

سیستم عامل لینوکس چه زمانی و توسط چه کسی پایه گذاری شده است؟

در سال ۱۹۸۳ میلادی ریچارد استالمن که رئیس بنیاد نرم‌افزارهای آزاد بود پروژه گنو (GNU) را آغاز کرد. در این پروژه که یک جنبش نرم‌افزاری محسوب می‌شد برنامه‌نویسان با یکدیگر همکاری می‌کردند که این همکاری تا به حال نیز ادامه دارد. آن زمان بیشتر ابزارهای پروژه گنو که با زبان برنامه‌نویسی سی و اسمبلی نوشته شده بود آماده کار بود و تنها یک هستهٔ مناسب و آزاد کم بود. حتی سیستم‌عامل مینیکس نیز با وجود در دسترس بودن کد منبع آن، آزاد نبود و حق نشر مخصوص داشت.

linus torvalds

پروژه سیستم عامل لینوکس در سال ۱۹۹۱ توسط یک دانشجوی فنلاندی به اسم لینوس تروالدز آغاز شد که قصد داشت یک سیستم‌عامل رایگان بسازد

انواع توزیع های سیستم عامل لینوکسی

از آنجایی که سیستم عامل لینوکسی انواع توزیع را شامل میشود باید یکی از آن ها را انتخاب کنید. این توزیع ها را می توان نسخه های مختلف سیستم عامل Linux دانست که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. در نتیجه شما می توانید بر اساس نیازهای خود و اینکه کدام سیستم عامل مناسب کار شما میباشد یکی از آنها را انتخاب نمود.

این سیستم با بهره گیری از توزیع های قدرتمند خود نظیر CENTOS ،Fedora ،Ubuntu و غیره امنیت کاربری بالایی را برای استفاده کنندگان خود رقم زده و آنان را از تجربه سرعت عمل بالا، عملکرد سریع و بدون معطلی و همچنین محیطی کاملا کاربردی با سیستمی استاندارد بهره مند می سازد. با توجه به اهمیت بالای امنیت سایت و تاثیر آن بر سئو، خوب است بدانید که بخشی از امنیت سایت توسط هاست تامین می شود. 

برخی از این توزیع ها به شرح زیر میباشد

  • Ubuntu
  • Fedora
  • Linux Mint
  • openSUSE
  • PCLinuxOS
  • Debian
  • Mandriva
  • Sabayon/Gentoo
  • Arch Linux
  • Puppy Linux

معرفی مختصر برخی از توزیع های پرکاربرد سیستم عامل لینوکس

Ubuntu

اوبونتو یک توزیع گنو/لینوکس بر مبنای دبیان است که تقریباً به صورت کامل از نرم‌افزارهای آزاد تشکیل شده‌است. اوبونتو در حال حاضر در نگارش‌های میزکار و کارساز منتشر می‌شود. تمامی نگارش‌ها می‌توانند به تنهایی روی رایانه یا در ماشین مجازی اجرا شوند.

Fedora

فدورا که تا نسخه شش فدورا کور (Fedora Core) نام داشت، یک توزیع لینوکس است که توسط اعضای پروژه فدورا توسعه و توسط شرکت رد هت و شرکت‌های دیگر حمایت می‌شود. هدف این پروژه ساخت یک سیستم عامل چندمنظوره است که به‌طور کلی از بسته‌های نرم‌افزار آزاد ایجاد شده‌است. بین هر ۶ تا ۸ ماه، یک نسخه جدید از فدورا عرضه می‌شود.

Debian

دبیان که به عنوان Debian GNU / Linux شناخته می‌شود، یک توزیع لینوکس است که از نرم‌افزار آزاد و متن‌باز ایجاد شده‌است و توسط Debian Project که توسط جامعه پشتیبانی می‌شود، در تاریخ ۱۶ اوت ۱۹۹۳، منتشر شد. اولین نسخهٔ آزمایشی (Debian (0.01 در ۱۵ سپتامبر ۱۹۹۳ منتشر شد، و اولین نسخه پایدار آن (۱٫۱) در ۱۷ ژوئن ۱۹۹۶ منتشر شد. شاخه Debian Stable محبوب‌ترین نسخه برای رایانه‌های شخصی و سرورها است. دبیان همچنین پایه بسیاری از توزیع‌های دیگر منجمله اوبنتو است

هاست لینوکس با ویندوز چه تفاوتی دارد؟

همانطور که میدانیم روی هر سرور یک سیستم عامل نصب شده و هاست های آن سرور بر مبنای این سیستم عامل می توانند عمل کنند. هاست لینوکس از سیستم عامل متن باز (open source) لینوکس استفاده می کند و سرورهای ویندوزی نیز از سیستم عامل ویندوز بهره میگیرند.

قابلیت متن باز بودن لینوکس موجب شده کاربر آزادانه هر تغییری که تمایل دارد را روی هسته آن اعمال نماید. اما در سوی دیگر سیستم عامل ویندوز قابلیت توسعه را ندارند و شما تنها می توانید آن را از شرکت مایکروسافت تهیه نمایید. مسئله دیگری که باعث برتری لینوکس در مقایسه با ویندوز می شود، قیمت آن است. شما می توانید سیستم عامل Linux را به طور رایگان تهیه نمایید اما سیستم عامل ویندوز را باید از شرکت مایکروسافت همراه با لایسنس خریداری نمایید.

سیستم عامل لینوکسی شامل چه کنترل پنل هایی میباشد؟

از انواع کنترل پنل های سیستم عامل لینوکسی میتوان Cpanel, Directadmin, Plesk, Zpanel را نام برد. کار با این کنترل پنل ها به واسطه محیط کاربری و ساده آن ها به حدی راحت و آسان میباشد که افراد مبتدی نیز براحتی میتوانند از این کنترل پنل ها استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پکیج ویژه هاست مخصوصا وبسایت های وردپرسی
اگر طراح وب سایت هستید و با وردپرس سایت خود را پیدا سازی می کنید، حتما هاست خود را از ارناهاست تهیه کنید.
تعداد فروش پکیج محدود و تا اول اسفندماه تمدید شد
  • پلاگین کش وردپرس
  • پلاگین بک آپ آیکلود
  • پلاگین سئو
  • لایسنس المنتور
  • دامنه اختصاصی
  • SSL رایگان
  • یک شماره تلفن مجاری در اروپا
تیم حرفه ای و با تجربه ما شما را در پیاده سازی وبسایت وردپرس با ارائه پشتیبانی رایگان همراهی می کند
طراحی سایت,هزینه طراحی,طراحی صفحات اینترنتی,طراحی آپلودسنتر,طراحی وردپرس,بهینه سازی,سئو,بهینه سازی,کدنویسی,کد نویسی و بهینه سازی هاست خارج,هاست ویندوز خارج, هاست ویندوز اتریش, هاست اتریش, فروش هاست ویندوزی, فروش هاست ویندوزی خارج ,هاست پرسرعت ssd,هاست پرسرعت,هاست پرسرعت لینوکس,هاست ایران,هاست وردپرس,هاست دانلود,هاست آپلودسنتر,هاست جوملا,هاست کلیجا,هاست سایت,هاست وبسایت,سرور ایران,دیتاسنتر,سرور پرسرعت,سرور بدون هنگی,سرور با آپتایم بالا,خرید هاست,خرید سرور,ثبت دامنه,جستجوی دامنه,دامنه ای ار,ثبت دامنه ای ار,انواع دامنه,وردپرس,آموزش هاست,آموزش سرور,آموزش خرید,آموزش دایرکت ادمین,خدمات میزبانی وب,بهینه سازی سایت,بهینه سازی,کدنویسی,طراحی سایت,طراحی سایت آپلودسنتر,طراحی آپلودسنتر,طراحی سایت دانلود,انواع هاست دانلود,هاست لینوکس,لینوکس,آی آر,طراحی قالب,طراحی,سئو,سئو سایت,کدنویسی مجدد سایت