در این مقاله میخواهیم در مورد اینکه هاست ویندوز چیست و چه مزایایی دارد صحبت کنیم.

هاست ویندوز چیست ؟

هاست ویندوز، نوعی از میزبانی وب سایت است که از سیستم عامل ویندوز بهره میبرد.

برای برخی از صاحبین وب سایت، میزبانی سرور ویندوز گزینه مناسبی میباشد؛ و البته که باید به ویژگی های خاصی که با هر پلن تغییر می کنند، نیز توجه کنیم.

هاست ویندوز

مزایای هاست ویندوزی برای یک وبسایت چیست؟

برای وبسایت و کسب و کارهایی که نوپا هستند، استفاده از یک هاست اشتراکی یا ابری بر پایه سرور لینوکس، بخاطر هزینه و اعتبارش، عاقلانه تر به نظر می رسد. اما هاست ویندوزی بیشتر برای کسب و پروژه های بزرگ یا وبسایت ها که مدتی است فضای وب را تجربه کرده و به برنامه های ویندوز نیاز دارند، مناسب تر است.

اگر بیشتر فناوری های کسب و کارتان بر پایه ویندوز استوار است، پس انتخاب هاست ویندوز، یک امر طبیعی و عاقلانه است. این نوع هاست با تمام برنامه های دیگری که لازم دارید همخوانی داشته و دیگر نیازی به نصب مجدد چیزی نخواهید داشت. علاوه بر این نیازی به استخدام متخصصین جدید ندارید، چراکه همان کارشناسان فنی موجود می توانند با سیستم عامل ویندوز به خوبی کار کنند.

کمی بیشتر درمورد مزایای هاست ویندوز بدانید

هاست ویندوز برای همه وبسایت ها و پروژه ها مناسب نیست، اما با توجه به داشتن برخی مزایا گزینه جذابی برای برخی از کسب و کارها میباشد در زیر به برخی از مزایای هاست ویندوزی اشاره خواهیم کرد:

1. هاست ویندوزی بر بستر سیستم عامل ویندوز که آشنا به اکثر مردم میباشد اجرا می شود.

از آنجایی که ویندوز محبوب ترین نسخه سیستم عامل در بین کاربران میباشد و طی آخرین امار حدود 400 میلیون کاربر از نسخه اخر ویندوز بهره میبرند، استفاده از آن برای بسیاری از افراد آسان میباشد.

با این حساب، زمانی که وارد بحث میزبانی وب می شویم، بیشتر صاحبین وب سایت به طور مستقیم به سیستم عامل وب سرور دسترسی ندارند. به طوری که در میزبانی لینوکس، کاربران معمولاً از سی پنل (Cpanel)، ولی در هاست ویندوز، بیشتر از کنترل پنل پلسک (Plesk) استفاده میکنند.

2. هاست ویندوزی با سایر ابزارهای ویندوز نیز همخوانی دارد.

بسیاری از کسب و کارها به این دلیل از هاست ویندوز استفاده می کنند که با یک نرم افزار ویندوزی خاص سازگاری داشته باشد. چراکه ممکن است کسب و کار شما متکی به چند ابزار مفید ویندوز باشد.

اگر سایت شما با استفاده از ASP.NET ساخته شده باشد، پس لازم است که از یک ویندوز سرور استفاده کنید. همچنین شرکت هایی که از زبان SQL برای وب سایت و دیتابیس خود استفاده می کنند نیز، باید از هاست ویندوز کمک بگیرند.

3. هاست ویندوزی با کنترل پنل پلسک سازگار است.

در مقابلِ هاست لینوکس که از کنترل پنل cPanel پشتیبانی می کند، هاست ویندوز کنترل پنل Plesk را در اختیار کاربر قرار می دهد.

با اینکه بسیاری از کاربران با محیط ویندوز آشنایی کامل دارند، ولی باز هم ترجیح می دهند از یک رابط کاربری ساده مثل Plesk برای مدیریت آپدیت ها و تغییرات لازم استفاده کنند.

به کمک پلسک می توانید به راحتی چندین دامنه و وب سایت را اضافه و مدیریت کنید، حساب های ایمیل مختلف بسازید، و یا حساب های reseller را مدیریت کنید.

معایب هاست ویندوزی چیست؟ 

با وجود مزایایی که در بالا به آن اشاره شد، هاست ویندوز دارای معایبی نیز میباشد، که در زیر برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

  • هاست ویندوزی به اندازه هاست لینوکس امن نیست.
  • هاست ویندوزی درمقابل هاست لینوکس کمی گرانتر میباشد.
  • و چند مورد دیگر …

انواع کنترل پنل مدیریت هاست ویندوز

هاست ویندوز، دارای کنترل پنل های مدیریت متفاوتی از جمله websitepanel  و Plesk  میباشد، کنترل پنل websitepanel کاملا رایگان بوده و دارای محیط کاربری بسیار ساده و مبتدی می باشد. در طرف مقابل، کنترل پنل مدیریت Plesk دارای لایسنس پولی بوده و از امکانات و آپشن های بیشتری نسبت به websitepanel  برخودار است و اصطلاحاً User friendly  تر است. ارنا هاست در همه پلن های هاست ویندوز خود کنترل پنل پلسک (plesk) را به کاربران پیشنهاد می دهد.

از لحاظ وب سرور، هاست ویندوز بر پایه وب سرور IIS  استوار است. IIS  مخفف Internet Information Services بوده که یک وب سرور مخصوص مایکروسافت است. برخی افراد بر روی سرورهای ویندوز به جای IIS  از آپاچی نیز استفاده می کنند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پکیج ویژه هاست مخصوصا وبسایت های وردپرسی
اگر طراح وب سایت هستید و با وردپرس سایت خود را پیدا سازی می کنید، حتما هاست خود را از ارناهاست تهیه کنید.
تعداد فروش پکیج محدود و تا اول اسفندماه تمدید شد
  • پلاگین کش وردپرس
  • پلاگین بک آپ آیکلود
  • پلاگین سئو
  • لایسنس المنتور
  • دامنه اختصاصی
  • SSL رایگان
  • یک شماره تلفن مجاری در اروپا
تیم حرفه ای و با تجربه ما شما را در پیاده سازی وبسایت وردپرس با ارائه پشتیبانی رایگان همراهی می کند
طراحی سایت,هزینه طراحی,طراحی صفحات اینترنتی,طراحی آپلودسنتر,طراحی وردپرس,بهینه سازی,سئو,بهینه سازی,کدنویسی,کد نویسی و بهینه سازی هاست خارج,هاست ویندوز خارج, هاست ویندوز اتریش, هاست اتریش, فروش هاست ویندوزی, فروش هاست ویندوزی خارج ,هاست پرسرعت ssd,هاست پرسرعت,هاست پرسرعت لینوکس,هاست ایران,هاست وردپرس,هاست دانلود,هاست آپلودسنتر,هاست جوملا,هاست کلیجا,هاست سایت,هاست وبسایت,سرور ایران,دیتاسنتر,سرور پرسرعت,سرور بدون هنگی,سرور با آپتایم بالا,خرید هاست,خرید سرور,ثبت دامنه,جستجوی دامنه,دامنه ای ار,ثبت دامنه ای ار,انواع دامنه,وردپرس,آموزش هاست,آموزش سرور,آموزش خرید,آموزش دایرکت ادمین,خدمات میزبانی وب,بهینه سازی سایت,بهینه سازی,کدنویسی,طراحی سایت,طراحی سایت آپلودسنتر,طراحی آپلودسنتر,طراحی سایت دانلود,انواع هاست دانلود,هاست لینوکس,لینوکس,آی آر,طراحی قالب,طراحی,سئو,سئو سایت,کدنویسی مجدد سایت